در دولت آینده از کارآمدی افراد فارغ از تقسیم بندی جناحی استفاده شود | دولت چهاردهم از تمام ظرفیت های بین المللی به نحو احسن استفاده کند

در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم، مقام معظم رهبری ضمن تاسف از حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور و همراهانشان فرمودند دولت و رئیس جمهور آینده باید با صلابت و با قدرت مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران را باز به پیش برده و به سمت اهداف عالی حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۸۷
نویسنده محمدرضا باهنر | دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین

در زمینه دسته بندی اهداف؛ مهمترین مسئله و دغدغه مردم موضوعات اقتصادی و هزینه های معیشتی، ناترازی بودجه عمومی دولت و.... است  که دولت چهاردهم باید خردمندانه و بر مبنای خرد جمعی و استفاده از فرهیختگان این بخش مسیری را روشن کند که امیدی باشد اولاً  برای مهار این تورم افسارگسیخته و در ضمن همانگونه که  سال جاری به نام جهش تولید نامیده شده حتماً باید جهش تولید داشته باشیم.

در ادامه باید گفت تحریم‌ ها و البته ناکارآمدی دستگاه و سیستم داخلی و بوروکراسی های مزاحم در وضعیت معیشتی مردم موثر است، بنابراین از دولت آینده این توقع و انتظار وجود دارد که تقسیم بندی کرده و بدانند که چه مقدار از مشکلات اقتصادی ما به تحریم مربوط است و چه مقدار به ناکارآمدی‌های سیستم داخلی و سپس برای هر کدام از اینها  باید راه حل داشته باشند. چرا که   درموضوع تحریم‌ها مسئله دیپلماسی بسیار مهم است و رئیس جمهور و دستگاه سیاست خارجی ما باید زبان بین الملل را متوجه شوند و بدانند در زمینه تحریم‌ها دو راه حل وجود دارد؛ راه حل اول رفع تحریم‌ها و دوم خنثی سازی آن است  که در هر دو باید در حد لازم استفاده شود، باید در دیپلماسی بیشتر به دنبال تعامل بوده و در جاهایی که دشمنان جدی هستند و می‌خواهند مردم را تحت فشار قرار دهند بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.

در دیپلماسی باید زبان بین‌الملل را خوب متوجه شده و از تمام امکانات بین‌المللی به نحو احسن استفاده کنیم.

موضوع بعدی مسئله سرمایه اجتماعی است که همین حضور  و مشارکت مردم در انتخابات است که باید سامانی یابد و احزاب باید قدرتمند، توانمند و پاسخگو باشند.

رئیس جمهور باید بداند که رئیس جمهور ۸۰ میلیون ایرانی است و باید از تمام توانمندی‌های کشور استفاده کند.

این موضع شخصی من است که از دولت‌های گذشته هم می‌توان افراد کارآمدی پیدا کرد و از کارآمدی آنها فارغ از تقسیم بندی‌های جناحی حداکثر استفاده را برد.

امید داریم هم با حضور حداکثری و مشارکت حداکثری مردم رقم جدیدی در اقتدار نظام برداشته شود و هم رئیس جمهور قابل و در تراز ملت ایران انتخاب شود رئیس جمهوری که وعده های خود را محقق و مطالبات مردم را پیگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها